Документи для оформлення посвідки подаються до Міграційної служби не пізніше ніж за 15 робочих днів до закінчення встановленого строку перебування в Україні.
У разі виникнення обставин (подій), у зв’язку з якими посвідка підлягає обміну (крім закінчення строку її дії), документи для її обміну подаються протягом одного місяця з дати виникнення таких обставин (подій).
У разі коли у зв’язку із зміною прізвища та (або) власного імені чи по батькові, встановленням розбіжностей у записах необхідно обміняти паспортний документ іноземця або документ, що посвідчує особу без громадянства, документи для обміну посвідки подаються не пізніше ніж через місяць після отримання нового паспортного документа іноземця або документа, що посвідчує особу без громадянства.
У разі закінчення строку дії посвідки, документи для її обміну можуть бути подані не пізніше ніж протягом останнього дня строку її дії.
Якщо до закінчення строку дії посвідки лишилося менш як 15 робочих днів, подання документів для її обміну здійснюється лише до територіального органу/територіального підрозділу ДМС. При цьому територіальним органом/територіальним підрозділом ДМС здійснюється в установленому законодавством порядку продовження строку тимчасового проживання іноземця або особи без громадянства на період, необхідний для розгляду такої заяви.
У такому випадку посвідка, що підлягає обміну, після прийому документів повертається особі та здається нею під час отримання нової посвідки.
Звертаємо увагу, що у період дії воєнного стану визначення строків для звернення щодо обміну посвідки здійснюється з урахуванням вимог ПКМУ 322 від 25.04.2018, ПКМУ 1232 від 01.11.2022 та ПКМУ 1202 від 21.10.2022.
В мирний час вже виготовлені ID-картка чи паспорт громадянина України для виїзду за кордон зберігаються у підрозділах Міграційної служби протягом двох років.
Якщо немає можливості забрати документ, можна написати заяву і продовжити термін зберігання паспорту до 3-х років.
Термін зберігання документів у Центрах надання адміністративних послуг (ЦНАП) або у центрах "Паспортний сервіс" Державного підприємства «Документ» такі:
паспорт громадянина України для виїзду за кордон — 1 місяць;
ID-картка — 3 місяці.
Після закінчення цих термінів, оформлені документи передають до територіальних підрозділів та відділень Міграційної служби для подальшого зберігання.
Це важливо! До закінчення дії воєнного стану оформлені документи зберігатимуться у підрозділах Державної міграційної служби України необмежений термін.
У продовженні строку перебування в Україні відмовляється в разі:
відсутності достатнього фінансового забезпечення для покриття витрат, пов’язаних із перебуванням іноземця або особи без громадянства в Україні, або відповідних гарантій від приймаючої сторони;
коли є обґрунтовані підстави вважати, що іноземець або особа без громадянства мають інші, ніж заявлені у заяві, підстави та мету перебування в Україні;
коли іноземець або особа без громадянства не подали відповідного підтвердження підстав для подальшого перебування на території України;
коли дані, отримані з відповідних автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів державних органів, не підтверджують подану іноземцем або особою без громадянства інформацію;
в разі подання іноземцем або особою без громадянства завідомо неправдивих відомостей, підроблених чи недійсних документів;
коли виявлено факти невиконання іноземцем або особою без громадянства рішення суду чи органів державної влади, уповноважених накладати адміністративні стягнення, або вони мають інші майнові зобов’язання перед державою (включаючи витрати, пов’язані з видворенням або реадмісією), фізичними або юридичними особами, або щодо них діє невиконане рішення уповноваженого державного органу про примусове повернення, примусове видворення або заборону в’їзду в Україну;
в разі необхідності забезпечення національної безпеки або охорони громадського порядку;
у випадку необхідності охорони здоров’я, захисту прав і законних інтересів громадян України та інших осіб, що проживають в Україні.
Так! Це можливо, якщо під час подання заяви-анкети на оформлення закордонного паспорта дитині (у віці до 12 років) один з батьків визначить другого з батьків чи опікунів, піклувальників, повнолітніх сина чи дочку, рідних (повнорідних та неповнорідних) сестру, брата, бабу чи діда, який буде отримувати виготовлений закордонний паспорт.
Відповідно до статті 11 Закону України "Про громадянство України", дитина, яка є іноземцем або особою без громадянства, і яку усиновлюють громадяни України, або подружжя, один із якого є громадянином України, а другий- особою без громадянства або іноземець стає громадянином України з моменту набрання законної сили рішенням про усиновлення, незалежно від того, проживає дитина постійно в Україні чи за кордоном. Така дитина реєструється громадянином України за заявою усиновлювача, який є громадянином України.
Увага! Повнолітня особа, яка на момент усиновлення була іноземцем, або особою без громадянства, перебуває на території України на законних підставах, або проживає за кордоном, яку до досягнення повноліття було усиновлено, відповідно до частини 1, або 2 статті 11 Закону України «Про громадянство України», проте набуття громадянства України усиновлювачами оформлено не було та яка не набувала громадянство іншої держави реєструється громадянином України за її особистою заявою.
Щоб отримати послугу, треба:
Зібрати документи, які передбачені Порядком провадження за заявами і поданнями з питань громадянства України та виконання прийнятих рішень, затвердженого Указом Президента номер 215 від 27.03.2001 за цією статтею;
Звернутися до територіального підрозділу ДМС України за місцем проживання особи або законного представника дитини ;
Подати заяву про оформлення набуття громадянства України дитиною внаслідок усиновлення разом з необхідними документами. Після прийняття відповідного рішення про набуття дитиною громадянства України, на ім’я дитини видається довідка про реєстрацію особи громадянином України;
Отримати довідку про реєстрацію особи громадянином України (що є підставою для оформлення паспорта громадянина України) можливо у територіальному підрозділі за місцем подання заяви про набуття громадянства України особи.
До 16 вересня 2023 року посвідку на постійне або тимчасове проживання можна було отримати протягом шести місяців з дня її оформлення, після чого вона знищувалася в установленому порядку.
На сьогодні законодавство України зазнало змін, згідно з якими посвідку на тимчасове або постійне проживання можна отримати протягом шести місяців або протягом воєнного стану та протягом місяця після його припинення чи скасування, якщо цей строк не більше строку її дії.
Щоб оформити посвідчення особи без громадянства для виїзду за кордон, необхідно подавати:
посвідку на постійне проживання чи посвідку на тимчасове проживання, видану особі без громадянства;
документи, що підтверджують сплату адміністративного збору, або документ про звільнення від його сплати;
документ, що посвідчує особу законного представника, та документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника, - у разі подання документів законним представником;
у разі оформлення посвідчення особі без громадянства, яка не досягла 12-річного віку, або особі, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я та яка потребує термінового лікування за кордоном, що підтверджується медичним висновком відповідного закладу охорони здоров’я, оформленим в установленому порядку, - одну кольорову фотокартку розміром 10 x 15 сантиметрів для внесення відцифрованого образу обличчя особи шляхом сканування. Фотокартка повинна відповідати вимогам Міжнародної організації цивільної авіації (IКAO) Doc 9303 та МВС;
у разі, коли до посвідчення вносяться дані про неповнолітніх дітей, додатково подаються:
свідоцтво про народження дитини;
посвідка на постійне проживання чи посвідка на тимчасове проживання дитини;
стосовно дитини віком від 5 до 16 років - дві фотокартки розміром 3,5 х 4,5 сантиметра, одна з яких вклеюється в посвідчення і скріплюється печаткою, а друга вноситься до заяви-анкети батька (матері).
Оригінали документів (крім документів, що підтверджують сплату адміністративного збору) повертаються заявнику, а до заяви-анкети додаються їх копії.
Подання документів для оформлення паспорта здійснюється лише до територіального органу чи підрозділу ДМС у разі:
набуття особою громадянства України (за винятком випадків набуття особою громадянства України відповідно до статті 7 Закону України “Про громадянство України”);
оформлення особі паспорта вперше після досягнення 18-річного віку без подання документів з фотозображенням особи, виданих уповноваженими органами, установами, організаціями;
оформлення паспорта вперше після досягнення 18-річного віку особі, яка надала рішення суду про встановлення особи (для осіб, яких не було встановлено за результатами проведення процедури встановлення особи);
повернення на проживання в Україну особи, яка постійно проживала за кордоном;
оформлення паспорта особі, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я, що підтверджується медичним висновком відповідного закладу охорони здоров’я, оформленим в установленому порядку, якщо така особа не отримувала паспорта, оформленого із застосуванням засобів Єдиного державного демографічного реєстру;
відбування особою покарання в установах виконання покарань або обрання стосовно особи запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, або перебування на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах МОЗ закритого типу.
Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності