Звіт за 2023 рік про роботу зі зверненнями громадян у Гірській міській військовій адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області за 2023 рік
ЗВІТ
про роботу зі зверненнями громадян
у Гірській міській військовій адміністрації
Сєвєродонецького району Луганської області
за 2023 рік
Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», проаналізовано стан роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до Гірської міської військової адміністрації за 2023 року.
Протягом звітного періоду в Гірській міській військовій адміністрації робота зі зверненнями громадян проводилась у порядку, визначеному чинним законодавством.
Основними формами роботи зі зверненнями громадян у загальному відділі Гірської міської військової адміністрації є:
- контроль за забезпеченням розгляду письмових пропозицій, заяв і скарг громадян структурними підрозділами військової адміністрації, згідно з накладеної на них резолюції керівництвом;
- надсилання звернень для їх вирішення уповноваженим на те органам;
- здійснення реєстрації та обліку звернень;
- узагальнення письмових та усних звернень громадян;
- підготовка аналітичних довідок з питань роботи зі зверненнями громадян, вивчення причин, які породжують скарги;
- контроль в межах повноважень за дотриманням законодавства про звернення громадян.
Так, на виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 розроблений та затверджений графік особистого прийому громадян керівництвом Гірської міської військової адміністрації (розпорядження начальника від 24.07.2023 №73 «Про затвердження графіка особистого прийому громадян керівництвом Гірської міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області»); графік проведення перевірок по роботі зі зверненням громадян на 2023 рік, відповідно до перспективного плану роботи установи (розпорядження керівника Гірської міської військової адміністрації від 13.12.2022 №145 «Про затвердження перспективного плану роботи Гірської міської військово-цивільної адміністрації на 2023 рік»). Також, з метою підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян, об’єктивного та вчасного їх розгляду, функціонує «гаряча» телефонна лінія.
Протягом 2023 року до Гірської міської військової адміністрації надійшло 85 звернень (всі вони були індивідуальні), що на 54 звернення більше, ніж у 2022 році (у 2022 році було зареєстровано 31 звернення).
Серед авторів звернень, які зазначили свій соціальний стан, категорію та стать, протягом аналізованого періоду звернулось за:
- соціальним станом: пенсіонери – 13, безробітний – 2 та інші;
- категоріями: ДБСТ Печені – 21; багатодітні сімʼї – 2; від учасника бойових дій – 1 звернення;
- статтю: 67 жінки та 18 чоловіки.
Всі звернення знаходяться на особистому контролі керівництва адміністрації.
На виконання вимог законодавства України, щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також зважаючи на те, що установа функціонує дистанційно (розпорядження начальника від №), Гірська міська військова адміністрація надає можливість громадянам звертатись до керівництва за допомогою електронного зв’язку (Інтернету). Надіслати електронне звернення можна на електронну адресу info@girska-gromada.gov.ua, або заповнивши електронну форму на офіційному вебсайті установи. Отже, всі 85 звернень надійшли через засоби електронного зв’язку.
Основну частину звернень, що надійшли до Гірської міської військової адміністрації, становлять заяви – 76, скарги – 9, у яких було порушено 105 питань різної тематики, 2 звернення були повторними.
За характером основних питань, з якими звертаються громадяни це: питання соціального захисту (у цій категорії переважають звернення від ДСБТ Печених та звернення щодо отримання гуманітарної допомоги) – 30 (10%), житлової політики – 7 (1%); охорони здоров’я – 4 (0,6%); з питань освіти – 1 (0,6%); праці і заробітної плати – 2 (0,4%); інше – 41 (48,2%) та інші.
Серед загальної кількості є звернення, які надійшли через інші організації. Так, від Луганської обласної військової адміністрації до Гірської міської військової адміністрації надіслано за належністю на розгляд 21 звернення, від Сєвєродонецької райдержадміністрації – 12 звернень.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр» Гірською міською військовою адміністрацією проводиться робота з реєстрації та розгляду звернень громадян, з якими вони звертаються на урядову та обласну «гарячі лінії». Ці звернення надходять до військової адміністрації через державну установу «Луганський обласний контактний центр». Так, протягом зазначеного періоду зареєстровано 23 звернення, які надійшли через ДУ «Луганський обласний контактний центр».
Найбільш гостро у зверненнях постали питання соціального захисту, а саме надання консультацій, щодо отримання гуманітарної допомоги, оформлення матеріальної допомоги, вирішення питань, порушених батьками-вихователями з ДБСТ Печених тощо.
Питання, порушені заявниками у своїх зверненнях, керівництвом військової адміністрації та працівниками її структурних підрозділів у 86% вирішені позитивно (73 звернення), 14 % – надано вмотивовані кваліфіковані роз’яснення (12 звернень), 0 % – вирішені не на користь заявників або не вирішені взагалі через відсутність у військової адміністрації повноважень. Станом на 01.01.2024 р. на розгляді не перебувало жодного звернення.
Окремо фіксувалися усні звернення, які надходили на «гарячу» лінію Гірської міської військової адміністрації. Загалом за 2023 рік на «гарячу» лінію звернулося 134 мешканця з Гірської міської територіальної громади. Майже 90% цих звернень стосувалися отримання гуманітарної допомоги у гуманітарних хабах Гірської міської військової адміністрації. На всі ці усні звернення було надано кваліфіковані консультації оператору «гарячої» лінії.
Протягом звітного періоду було виявлено одне порушення строків розгляду звернень громадян (від батьків-вихователів ДБСТ Печених). Загальний відділом разом із відділом правого забезпечення та кадрової роботи невідкладно було вжито вичерпних заходів задля усунення цього порушення.
Всі звернення, які надходили до установи, були вчасно опрацьовані уповноваженими структурними підрозділами адміністрації та скеровані до належного виконання під контролем керівництва.
Загалом же, в умовах воєнного стану, вдалося повною мірою налагодити роботу з розгляду звернень громадян, які надійшли за допомогою усіх видів комунікацій. Тож, загальний відділ Гірської міської військової адміністрації і надалі працюватиме над забезпеченням якісної роботи щодо розгляду звернень громадян та організації особистого прийому у відповідності до вимог чинного законодавства.