Гірська міська військова адміністрація
Луганська область, Сєвєродонецький район

Виплата одноразової матеріальної допомоги особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю та непрацюючим малозабезпеченим особам

Дата: 20.02.2023 08:02
Кількість переглядів: 118

Нормативна база

Хто має право на одноразову грошову допомогу

Особи з інвалідністю, діти з інвалідністю та непрацюючі малозабезпечені особи, які отримують пенсію та/або державну соціальну допомогу, якщо розмір таких виплат у місяці, що передує місяцю звернення, не перевищує двох прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність. Суми прожиткового мінімуму на 2023 рік встановлені Законом України "Про Державний бюджет України на 2023 рік". Прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність складає 2093 гривні.

Розмір пенсії та державної соціальної допомоги на місяць визначається з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії.

Підстава надання одноразової грошової допомоги

Одноразова грошова допомога надається у разі тривалої хвороби, смерті близьких родичів, стихійного лиха та інших особливих обставин особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю та непрацюючим малозабезпеченим особам, які отримують пенсію або державну соціальну допомогу.

Куди звертатись

Непрацюючим малозабезпеченим особам, особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю для отримання допомоги необхідно звернутися за їхнім вибором до регіонального, районного органу соціального захисту населення, або до центру надання адміністративних послуг.

Відповідно до пункту 4 Порядку виплати одноразової матеріальної допомоги непрацюючим малозабезпеченим особам, особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю, з 1 січня 2021 року заяви з необхідними документами для отримання допомоги приймаються від заявників районними органами соціального захисту населення районних держадміністрацій лише у разі надіслання їх поштою або в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування або Єдиний державний веб-портал електронних послуг).

З 1 липня 2021 року заяви з необхідними документами для отримання допомоги приймаються посадовими особами виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг виключно з формуванням електронної справи.

Заяви з необхідними документами для отримання допомоги (після формування електронної справи) у паперовому вигляді передаються відповідному районному органу соціального захисту населення не рідше ніж раз на два тижні.
Рішення про надання або відмову в наданні допомоги приймається комісією, утвореною у відповідному органі соціального захисту населення, та оформляється протоколом.

Перелік необхідних документів

Для отримання допомоги непрацюючі малозабезпечені особи подають наступні документи:

  • особиста заява;
  • копія паспорта;
  • копія пенсійного посвідчення або посвідчення отримувача державної соціальної допомоги;
  • копія реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органові і мають про це відмітку в паспорті).

Для отримання одноразової допомоги особи з інвалідністю та діти з інвалідністю або один із батьків, опікуни чи піклувальники (законні представники) подають такі документи:

  • особиста заява особи з інвалідністю або дитини з інвалідність, або заява одного із батьків, опікуна чи піклувальника;
  • копія паспорта та/або свідоцтва про народження дитини з інвалідністю (у разі потреби - копії паспорта законного представника та документа, що підтверджує його повноваження);
  • копія реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органові і мають про це відмітку в паспорті);
  • копія висновку медико-соціальної експертної комісії, лікувально-консультативної комісії лікувально-профілактичного закладу (для дітей з інвалідністю) про встановлення інвалідності.

Копії документів, поданих для отримання допомоги, засвідчуються посадовими особами органу соціального захисту населення, до якого надійшла заява про надання допомоги.

Розміри одноразової грошової допомоги

Допомога надається один раз на рік у розмірі 50 відсотків встановленого законом прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (на момент звернення).

Важливо: у разі припинення інвалідності, смерті особи з інвалідністю, дитини з інвалідністю, непрацюючої малозабезпеченої особи допомога не виплачується.

Способи виплати одноразової грошової допомоги

Допомога виплачується за видатковими касовими ордерами шляхом поштового переказу або перерахування коштів на особисті банківські рахунки непрацюючих малозабезпечених осіб, осіб з інвалідністю та законних представників дітей з інвалідністю.

Особам, які не мають законних представників і не можуть самостійно пересуватися у зв’язку з хворобою або фізичною вадою, допомога виплачується тільки за разовими дорученнями шляхом поштового переказу.

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь