Гірська міська військова адміністрація
Луганська область, Сєвєродонецький район

Як виправити помилки в відомостях ДРАЦС?

Дата: 25.10.2022 20:19
Кількість переглядів: 362

Помилки трапляються доволі часто і неприємностей викликають чимало. Як виправити помилку в свідоцтві про державну реєстрацію актів цивільного стану? Розберемося далі.


Внесення будь-яких змін, виправлень до актових записів цивільного стану (в тому числі й до свідоцтва про народження, шлюбу та ін.) регулюється Правилами внесення змін до актових записів цивільного стану , їх поновлення та анулювання затверджених наказом Міністерства юстиції України 12.01.2011 № 96/5, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 14 січня 2011 р. за № 55/18793 (зі змінами) (далі – Правила внесення змін).
Для виправлення помилки в документах, що підтверджують факт державної реєстрації актів цивільного стану, необхідно звернутися до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем проживання.
Відповідно до п.14 гл.1 р. ІІ Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.10.2000 № 52/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 18.10.2000 за № 719/4940 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 26.02.2022 № 606/5), у разі введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» заява про внесення змін подається до будь-якого відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем звернення заявника.
Відповідно до п. 2.5. зазначених Правил внесення змін заява про внесення змін до актового запису цивільного стану подається:
особою, щодо якої складено актовий запис;
одним із батьків неповнолітнього (малолітнього);
піклувальником неповнолітнього та опікуном малолітнього;
опікуном недієздатної особи;
спадкоємцем померлого;
представником органу опіки та піклування під час здійснення повноважень з опіки та піклування стосовно особи, яка має право на подання такої заяви.
Разом із заявою про внесення змін до актового запису цивільного стану заявником подаються:
свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану, у яких зазначені неправильні, неповні відомості або відомості, які підлягають зміні;
інші документи, необхідні для розгляду заяви та вирішення питання по суті.
На підставі зібраних документів та за наслідками перевірки відділ державної реєстрації актів цивільного стану складає обґрунтований висновок про внесення змін до актового запису цивільного стану або про відмову у внесенні змін.
У разі відмови у внесенні змін до актового запису цивільного стану у висновку мають бути чітко вказані причини відмови та зазначено про можливість її оскарження в судовому порядку. В такому випадку підставою для внесення змін до актових записів є рішення суду, в якому зазначено, які саме зміни необхідно внести до актового запису цивільного стану.
Після внесення змін до актового запису, де виявлено помилку заявнику повторно видається відповідне свідоцтво.
Відділ правового забезпечення та кадрової роботи Гірської міської ВЦА

Як виправити помилки в відомостях ДРАЦС?
Помилки трапляються доволі часто і неприємностей викликають чимало. Як виправити помилку в свідоцтві про державну реєстрацію актів цивільного стану? Розберемося далі.
Внесення будь-яких змін, виправлень до актових записів цивільного стану (в тому числі й до свідоцтва про народження, шлюбу та ін.) регулюється Правилами внесення змін до актових записів цивільного стану , їх поновлення та анулювання затверджених наказом Міністерства юстиції України 12.01.2011 № 96/5, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 14 січня 2011 р. за № 55/18793 (зі змінами) (далі – Правила внесення змін).
Для виправлення помилки в документах, що підтверджують факт державної реєстрації актів цивільного стану, необхідно звернутися до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем проживання.
Відповідно до п.14 гл.1 р. ІІ Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.10.2000 № 52/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 18.10.2000 за № 719/4940 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 26.02.2022 № 606/5), у разі введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» заява про внесення змін подається до будь-якого відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем звернення заявника.
Відповідно до п. 2.5. зазначених Правил внесення змін заява про внесення змін до актового запису цивільного стану подається:
особою, щодо якої складено актовий запис;
одним із батьків неповнолітнього (малолітнього);
піклувальником неповнолітнього та опікуном малолітнього;
опікуном недієздатної особи;
спадкоємцем померлого;
представником органу опіки та піклування під час здійснення повноважень з опіки та піклування стосовно особи, яка має право на подання такої заяви.
Разом із заявою про внесення змін до актового запису цивільного стану заявником подаються:
свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану, у яких зазначені неправильні, неповні відомості або відомості, які підлягають зміні;
інші документи, необхідні для розгляду заяви та вирішення питання по суті.
На підставі зібраних документів та за наслідками перевірки відділ державної реєстрації актів цивільного стану складає обґрунтований висновок про внесення змін до актового запису цивільного стану або про відмову у внесенні змін.
У разі відмови у внесенні змін до актового запису цивільного стану у висновку мають бути чітко вказані причини відмови та зазначено про можливість її оскарження в судовому порядку. В такому випадку підставою для внесення змін до актових записів є рішення суду, в якому зазначено, які саме зміни необхідно внести до актового запису цивільного стану.
Після внесення змін до актового запису, де виявлено помилку заявнику повторно видається відповідне свідоцтво.
Відділ правового забезпечення та кадрової роботи Гірської міської ВЦА

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь